10
říj

(A)Sociální senátoři?

Hana Bednářová | content specialist

10. 10. 2014
V dnešní době, kdy se sociální sítě staly komunikačním trendem, a mluví se o tom, že „rozhodly“ prezidentské volby před 2 lety…? Proto jsme se rozhodli podívat na to, jak dokázali tento komunikační kanál využít v rámci své předvolební kampaně kandidáti na senátora ve volebním obvodu, který je nám nejbližší – a to Zlín (č.78 ).

Facebook? Z nouze ctnost.

Výsledky jsou pro nás překvapivé. Facebook stránku využívá v rámci předvolební kampaně pouze polovina z kandidátů. A opravdu aktivně pouze čtyři z nich. A to navzdory faktu, že na Facebooku je 48 tisíc jejich potenciálních voličů, které mohou oslovit.

Nejvíce příznivců si na Facebooku doposud získal František Čuba, který je ve věku 78 let zároveň nejstarším kandidátem do Senátu. Tady lze tedy předpokládat, že Facebook stránku má na starost jeho volební tým.

Na stránce je velmi čilá komunikace, objevuje se tam i několik příspěvků denně. Mísí se v ní snaha zaujmout mladou generaci (moderní stavba vět), a zároveň mluvit i k té starší (valašské nářečí a stařecký žargon). Posty jsou koncipovány v ICH formě, i přes snahu však nepůsobí přirozeně a je jasné, že názory jsou tlumočeny přes třetí osobu.

Přesto na obsah fanoušci a příznivci reagují, jeho příspěvky v porovnání s konkurenty mají největší interakci a ohlas (likes, komentáře a sdílení).

Další profily ve srovnání s Františkem Čubou působí jako „malé ryby v rybníku“. Stránky lidoveckého kandidáta Aleše Dufka, občanského demokrata Jiřího Sýkory, Petra Žůrka (STAN) a Jana Bravence (Úsvit) mají okolo sto až dvou set příznivců. Je však patrné, že s blížícími se volbami stránky zintenzivňují komunikaci a získávají další příznivce na poslední chvíli. Na rozdíl od Františka Čuby, jehož fanouškovská základna se spíše stabilizuje.

Když Facebook, tak tam být vidět.


Už jsme si my voliči zvykli na to, že před volbami vídáme kandidáty často na nejrůznějších regionálních akcích. A samozřejmě na to chtějí upozornit. Proto jsou i Facebook stránky plné fotek kandidátů na koncertech, dostizích, na hasičských závodech, na předvolebních mítincích, nechybí fotky kandidátů se známými osobnostmi, politiky. Mezitím se čas od času mihne i nějaké předvolební téma. Co však na všech stránkách zcela chybí, je konstruktivní diskuze s příznivci na daná témata, zjišťování zpětné vazby a názorů lidí, argumentace kandidátů. Je patrné, že regionálním politikům stále ještě uniká smysl této sociální sítě, která je koncipována především pro dvousměrnou komunikaci s lidmi.

Na profilu Jana Bravence občas znejistíte, zda se nejedná spíše o stránku stranického lídra Tomia Okamury. Aleš Dufek se snaží apelovat na tradiční hodnoty, jako je rodina. Regionálním tématem je například podpora dálnice ze Slovenska až do Zlína. Na profilu Jiřího Sýkory se toho o jeho programu a názorech moc nedozvíte, vše je shrnuto pouze jedním příspěvkem a to velmi obecně. Konkrétní témata a problémy pohledáte i na stránce Petra Žůrka, kde rovněž převažují fotografie z nejrůznějších akcí.

Senátorské perličky


  • František Čuba na profilu pořádá i soutěže pro své příznivce, například o knihu s vlastnoručním podpisem.
  • František je velkým podporovatelem zlínského fitness a wellness club VITA SANA (často ho na profilu zmiňuje)
  • Kandidátka Alena Gajdůšková svoji kampaň komunikuje na svém soukromém profilu a v kruhu 2 793 přátel. Nejedná se o stránku veřejně známé osobnosti.

Facebook profil nemají:

Vlastislav Antolák (KSČM)
Aloisie Jurkovičová (ANO)
Olga Křížová (Republika)
Karel Nedbálek (Česká Suverenita)
Jan Zlínský (Nezávislí)


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás