23
bře

Facebook Bootcamp – 22. 3. Praha – BIO OKO

Adéla Trubelíková & Tomáš Baďura | PPC & SEO consultant & social media specialist

23. 03. 2016

Facebook Bootcamp poprvé zavítal do Česka v úterý 22. března. PRIA jako jeden z Facebook partnerů v České republice zde nemohla chybět.

Seděli jsme jako pěny a pozorně poslouchali, abychom se s vámi mohli podělit o to, co nás nejvíce zaujalo. Pokud hledáte statistiky o Facebooku v České republice, máme pro vás aktuální čísla. Denně v ČR na Facebook zavítá 3,4 milionu unikátních návštěvníků na desktopu a na mobilu je to až 2,4 milionu. Měsíční čísla jsou pak o něco vyšší, 4,4 milionu na desktopu a 3,3 milionu na mobilu. Což znamená, že když vynecháme děti, je na Facebooku každý 3. Čech.

Jedna z pěti minut, které uživatele tráví na mobilu, je věnována Facebooku nebo Instagramu. V Google Play a App Store dnes naleznete přes 3 miliony aplikací, ale i přes jejich množství trávíme 75 % svého času pouze ve 4 aplikacích – Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp.

Šestinu života pak strávíme koukáním na videa a je potřeba si uvědomit, že nejfrekventovanější obrazovka, kterou k tomu využíváme, je právě ta na našem chytrém telefonu. Na mobilu zpravidla vyhledáváme zboží a služby, které si pak objednáme nebo zakoupíme na desktopu. Nelze tedy z vašich kampaní mobily jen tak vypustit, i když se někdy při sledování konverzí metodou last click můžou zdát jako neefektivní.

Při nastavování kampaní nemusíte slepě důvěřovat biddingu, který nám Facebook nabízí, ale můžeme si s ním trochu pohrát. V základu pracujeme se třemi formami biddingu, a to CPC, CPM a oCPM. Kdy je pak použít?

  • CPM můžete použít prakticky při libovolné velikosti publika, na které cílíte. Ideálně u brandingových kampaní zaměřených na dosah, kde optimalizujeme na zhlédnutí.
  • CPC je pro nás pak nejvhodnější pokud chcete přivést na web co nejvíce lidí a máte publikum větší než 50 tisíc uživatelů.
  • oCPM neboli Optimised Cost per Thousand Impressions využívejte u rozsáhlých publik (300 tisíc a více) kdy uživatele vyzýváte k akci.

Na BootCampu jsme se také bavili o tom, na čem závisí výsledná cena reklamy při jednotlivých formách biddingu. U každé formy se setkáváme s trochu jiným postupem výpočtu. Obecně ale platí, že kromě nastavení maximálního bidu hraje významnou roli také Relevance Score. Je tedy důležité už při návrhu reklamní kampaně brát v potaz cílové publikum a přizpůsobit mu kreativu. Relevance Score ovlivňuje pozitivní i negativní feedback vašeho publika. Více o něm se můžete dočíst zde.

Kreativní strategii můžete použít při tvorbě reklamních kampaní i při samotné tvorbě obsahu. Při oslovení nového publika lze použít několik cest. Nás osobně nejvíce zaujala tato…

S využitím brandového videa oslovíte nové uživatele, kterým následně prostřednictvím remarketingové canvas reklamy ukážete portfolio vašich produktů/služeb a díky tomu si vás zapamatují. Posledním krokem ke konverzi pak je hard sell remarketingová reklama.

Není třeba klást kreativě meze ani při tvorbě obsahu. Rozhýbejte obrázky ve formě gifů a cinemagraphů, které vám sice nabídnou podobnou „funkčnost“ ale o to větší kvalitu. Carousel formát už delší dobu není jen doménou reklam, ale použít jej můžete i organicky. Určitě jej vyzkoušejte na Instagramu, kde díky němu můžete představit například novou produktovou řadu přesně zacílenému publiku. Poměrně novou možností, kterou nesmíme opomenout, je formát Creative Canvas, díky kterému můžete svým mobilním potenciálním zákazníkům zprostředkovat nový a komplexní zážitek ze setkání s vaší značkou či produktem. V tomto zcela mobilním formátu lze využít jak klasických prvků úvodní fotografie nebo CTA tlačítka, také video, jednotlivé fotografie, carousel či produktový katalog.



Nebo cílit na své potenciální i stávající zákazníky pomocí geograficky lokalizovaných videí.



Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás