29
říj

HR marketing v online prostředí a na sociálních sítích

Honza Podzimek | Head of PRIA

29. 10. 2014
Když se řekne online marketing, HR oddělení ve středních a velkých firmách si s tím marketingovým nemá co říct. V současné době není úzká vazba mezi těmito odděleními v online prostředí běžnou praxí.

Jisté však je, že propojení zkušeností z obou oblastí může mít pro firmu velmi vysokou přidanou hodnotu. Na základě vlastních zkušeností aktuálně vidíme velký a nevyužívaný potenciál pro oddělení HR zejména v online nástrojích a v digitálním marketingu.

Mezi dvě důležité kompetence HR patří efektivní interní komunikace a nábor nových zaměstnanců. Jaké jsou standardní nástroje? Pro interní komunikaci jsou to například intranety, porady, pravidelná hodnocení, nástěnky, interní periodika, reporty apod. V oblasti náboru se většina společností spokojí s využitím placených inzerátů na portálech zprostředkovávajících práci, nebo případně se zadáním náboru personální agentuře. Otázkou však je, zda můžeme tyto potřeby naplňovat jinak, a to poplatně dnešní online době. Inovativní řešení se na první pohled jeví jako složitější a náročnější, možná i důsledkem jejich neznalosti, ale v celkovém kontextu je dokázané, že bývají mnohem efektivnější, autentičtější a celkově udržitelnější.

Pověst předchází svého pána


Jen pozvolna se firmy zamýšlí nad možností přenést alespoň částečně interní komunikaci a zejména nábor zaměstnanců právě třeba na sociální sítě. U našich projektů pro pojišťovnu Generali či pro softwarovou firmu Edhouse jsme vyzkoušeli ty nejrelevantnější nástroje tj. komunikaci na Facebooku, LinkedInu, Twitteru, cílenou reklamní PPC kampaň, remarketing, video marketing, konverzní microsite apod. Zjistili jsme, že na sociálních sítích se můžete velmi dobře a efektivně pochlubit s vlastní firemní kulturou, s úspěchy vašich zaměstnanců, nenásilně prezentovat nabízené firemní benefity a výhody, poukázat na dobré výsledky firmy a tím vším budovat hrdost a zaujetí vašich nejdůležitějších - zaměstnanců. Pokud takto necháte „pod pokličku“ nakouknout také zájemce z venku, budete mít velkou pravděpodobnost, že se ti nejlepší podívají na pohovor právě do vaší firmy. Sekundární výsledek? Uchazeči o zaměstnání budou před každým pohovorem bedlivě zkoumat, jak to u Vás funguje a vy, pokud se nestydíte a máte na to, nebudete muset tolik řešit spekulace o platových podmínkách a dalších „banalitách“.

Jistota sedminásobku


Lidé reagovali na video s Alešem Hámou a během 2 měsíců přes 600 z nich vyplnilo formulář uchazeče o místo u Generali. Cílem přitom nebylo pouze získat nové zaměstnance, ale možná ještě důležitějším bylo právě všeobecně zlepšit vnímání pojišťovacích agentů, bořit mýty o „zvonkařích, ukecávačích a naháněčích“.

Po odeslání formuláře už si prošli uchazeči přijímacím procesem a desítky z nich už u Generali spokojeně pracují. A klient? Ten by s kampaní tak spokojený, že se rozhodl ji ještě prodloužit.
Návratnost investic byla přitom více než sedminásobná vzhledem k tomu, kolik Generali očekává, že jí noví obchodníci vydělají. Navíc ušetřila za služby headhunterů, kteří si běžně účtují až trojnásobek hrubé mzdy přijatého uchazeče.

Podívejte se na celou case study
Generali – Nastup.si!




Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás