15
pro

Instagram Ads jsou tady... Už 2 měsíce!

Adéla Trubelíková | PPC & SEO consultant

15. 12. 2015
Instagram Ads byly, a vlastně ještě jsou, žhavou novinkou. Kdo mohl – ten už je zkusil. Celý internet, chvíli po jejich spuštění, zaplavila lavina [hejtů] a doslova odrazujících příkladů, které mohly potencionální inzerenty vyplašit. Kde je ale pravda? Jsou opravdu takovou pohromou? Za nás rozhodně ne!

Rozhodli jsme se představit jednu z našich instagramových kampaní, která už má něco za sebou. Není to žádná prvoplánová kampaň vytvořená jen pro tento článek – právě naopak. S článkem jsme čekali, dokud kampaň nevygenerovala zajímavé výsledky.

Než vystavím svou první kampaň...



Než se pustíte do samotné výstavby, měli byste vše dobře promyslet. Instagram Ads mají prozatím omezené možnosti formátů – můžete posílat uživatele na web, nabídnout instalaci mobilní aplikace a odpromovat videa. Nic dalšího (prozatím). Proto byste měli zvážit, zda jsou pro vás to pravé ořechové.



Který formát vybrat?



Zaměříme se především na Video Views kampaně a Clicks to Website. A jak jinak než ve srovnání s Facebookem. To jsou formáty, které využijete asi nejčastěji.

Video kampaně jsou i na Facebooku sami o sobě úspěšné, na webové stránky ale dostanou mnohonásobně méně uživatelů, než kolik jich video zhlédne. Proč tedy očekávat opačný efekt na Instagramu?

Clicks to Website kampaně jsou úspěšné na Facebooku, vy si ale musíte uvědomit, že teď zapínáte Instagram Ads! Uživatelé Instagramu nejsou zvyklí, že se po kliknutí na fotku dostanou někam jinam. Navíc - převážná většina z nich používá Instagram jen na mobilu. V tomto okamžiku vyvstává hned několik otázek – máte vůbec responzivní web? Načítají se vám stránky rychle? Provádí uživatelé konverze z mobilních zařízení? Na tohle všechno si musíte odpovědět, protože to jsou právě ty překážky, které vás dělí od úspěšně zvládnutých Instagram Ads.

Buďte uvěřitelní!



Teď se dostáváme k jedné z nejoblíbenějších částí, a to – proč je tolik negativních ohlasů na Instagram Ads? Instragram byl dosud prostorem bez hardsellových reklam a najednou, v jeden jediný den, ho všichni inzerenti zaplavili fotobankou a obrázky od top grafiků. Pokud jste velká značka, tak vám to (pravděpodobně) každý promine. Naopak se bude ještě rozplývat nad tou krásou. Když jste ale na Instagramu nováček a nahodíte první obrázek z fotobanky, sežerou vás zaživa. Poskrývají, co se dá, a vyjádří svůj velký nesouhlas s reklamou na Instagramu. Co z toho plyne? Uvědomte si, kdo jste (jako značka), kdo je vaše cílová skupina a buďte uvěřitelní. Vezměte si mobil, otevřete aplikaci Instagramu a podívejte se na prvních několik příspěvků, jak vypadají? Tak a přesně takhle začněte dělat své reklamy!

A jak jsme na to šli my?



Společně s IS Produkce pracujeme na projektu Malemimi.cz. Tady jsme si taky poprvé vyzkoušeli Instagram Ads. Tato kampaň ještě pár dní poběží, ale i tak vám můžeme poskytnout údaje za uplynulých 55 dní. Do kampaně na Instagramu jsme šli především s jedním jasným cílem – dostat informaci o projektu mezi aktivní zlínské followery.

Čeho jsme se nejvíc báli?



Malemimi.cz je projekt, který vás zahřeje u srdce. Pokud se ale na web dostanete z mobilu, chvílí si počkáte. To může taky celkový efekt pokazit. Hned v úvodu je totiž video, které se načítá déle, než jsme zvyklí a než mnozí z nás dokáží unést. Z toho jsme měli asi největší strach. Přesto jsme do toho šli!

Jak to tedy vypadá?



Při srovnávání Instagram Ads a Facebook Ads jsme se zaměřili primárně na interakce – konkrétně likes na Facebooku a ♥ na Instagramu.

Na Instagramu máme zatím nějakých 332 ♥ za méně než 9 Kč za srdíčko, zatímco na Facebooku nás jeden like vyjde na 62 Kč. CPC nemá smysl srovnávat. Proč? Přestože velké množství uživatelů Instagramu ví, že tu něco jako reklama je, neví co s ní dělat. Proto taky nechápou, že po kliknutí na obrázek se dostanou na webové stránky. To, a v našem případě dlouhatánská doba načítání webu na mobilech, způsobilo 87% Bounce Rate a průměrných 52 vteřin strávených na webu. A když vám teď k tomu řekneme, že máme o víc než polovinu lepší CPC v Instagram Ads než na Facebook Ads, už to nevypadá tak moc cool.



Závěr?



Instagram Ads jsme prozatím s jasnými výsledky využili pouze u tohoto projektu. Nemůžeme vám tedy říct, zda Instagram Ads jsou či nejsou správná cesta, jak vydělávat peníze. Můžeme ale jednoznačně potvrdit, že jsou skvělým kanálem pro zvýšení interakcí a dalo by se říct i podporu brandu.

Pokud se tedy nebojíte vytvářet vlastní kvalitní obsah a být viděn napříč nejnovějšími sociálními sítěmi, běžte do toho. Instagram je obecně o sluníčkovém životě, který jste prohnali filtrem. Mluvte tedy řečí svých zákazníků a dejte jim to, co (na Instagramu) chtějí – šťastný život bez zbytečných překážek.


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás