09
zář

Jak na to: jsou odkazy směřující na Váš web prázdnými skořápkami? Zjistíte to během 5 minut

Petr Rozkošný | SEO specialist

09. 09. 2015
Jak na to: jsou odkazy směřující na Váš web prázdnými skořápkami? Zjistíte to během 5 minut

Dnešní příspěvek je určen pro mírně pokročilé uživatele, kteří umí pracovat s Google Search Console. Připravili jsme pro Vás přehled 1 882 volně dostupných katalogů a funkci, prostřednictvím které si můžete zkontrolovat, kolik z těchto volně dostupných katalogů máte v odkazovém portfoliu Vašeho webu.


Chcete vypracovat analýzu? Ozvěte se na urban@pria.cz.
Prvním pěti zájemcům ji vypracujeme zdarma!


Proč je dobré vědět, kolik volně dostupných katalogů máte v odkazovém portfoliu? Protože:

  • spíše odhadnete kvalitu odkazového portfolia Vašeho webu, kdy odkazy z volně dostupných katalogů mají, až na naprosté výjimky, nulovou hodnotu.

  • s ohledem na výše uvedené je snazší zjistit, jestli částka, kterou platíte agentuře či freelancerovi, odpovídá skutečné hodnotě získaných zpětných odkazů.

  • budete vědět, že nemáte panikařit v době, kdy při prověřování Vašeho webu v analytických nástrojích (Ahrefs, Majestic, Opensiteexplorer) vidíte poklesy počtu odkazujících domén. Velká část volně dostupných katalogů funguje tak, že zobrazuje na přední straně nejnovější zápisy a ty pak posouvá dále do archivu (na stránky 2,3,4 apod.). To, že Váš odkaz zmizel z 1. stránky katalogu, znamená s největší pravděpodobností to, že jej vyhledávače „znovuobjeví“ na 2. stránce katalogu.

  • zároveň spíše odhadnete dopad toho, pokud tyto katalogy z odkazového portfolia Vašeho webu nadobro zmizí. Ten dopad bude pravděpodobně nulový či velmi omezený.


Přehled volně dostupných katalogů najdete zde. Data z tohoto souboru si stáhněte do nového listu souboru, ve kterém již máte přehled domén odkazujících na Váš web. Tento nový list pojmenujte „katalogy“.

List s přehledem zpětných odkazů stažených z Google Search Console upravte tak, abyste ve sloupci A měli pouze domény, na nichž se zpětný odkaz nachází (označte sloupec A a zvolte funkci „Text do sloupců“, kdy oddělovačem je čárka). Do druhého řádku volného sloupce vložte níže uvedenou funkci:

=KDYŽ(JE.NEDEF(SVYHLEDAT(A2;katalogy!A2:A1901;1;NEPRAVDA));"NE";"ANO")

Excel funkce

Funkci následně vložte do všech řádků přehledu odkazujících domén.

Pokud je výsledkem výše uvedené funkce „NE“, daný web není volně dostupným katalogem. Pokud je výsledkem „ANO“, daný web je volně dostupným katalogem.

Výsledek můžete snadno porovnat s konkurencí

Jak jste na tom v porovnání s konkurencí, si můžete prověřit prostřednictvím nástroje Opensiteexplorer, kde stačí zadat web Vašeho konkurenta a stáhnout si seznam odkazujících domén. Opět, v sešitu s přehledem odkazů Vašeho konkurenta vytvořte list „katalogy“, do toho vložte náš seznam volně dostupných katalogů. Následně na list s přehledem odkazů Vašeho konkurenta vložte výše uvedenou funkci Excelu. Pozor na to, že výstup z Opensiteexplorer obsahuje za doménou lomítko, např. www.pria.cz/. Toto lomítko je nutné, za účelem zachování funkce, odstranit.


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás