09
úno

Malé modré „f“ v roce 2015

Marek Houser | content specialist

09. 02. 2015
Instagram předběhl Twitter v počtu uživatelů, projekty Oculus i WhatsApp změnily majitele, objevil se dinosaurus a největší sociální síť na světě přinesla podle společnosti Deloitte jako nástroj marketingové komunikace 148 miliard dolarů. To vše a mnohem víc skrývá ohlédnutí za rokem 2014 pod křídly Facebooku. Jak to ale bude vypadat dál?

Pokud se podíváme na samotnou stránku Facebooku, pro marketéry nastala razantní změna hned na přelomu roku. Provozovatelé sítě upozornili na to, že budou stránkám citelně omezovat dosahy příspěvků, které se primárně týkají prodeje zboží či instalace aplikací. Přímý prodej v newsfeedu tedy zřejmě nebude mít na Facebooku růžovou budoucnost a značky by se tak měly v běžných příspěvcích soustředit spíše na udržování vztahů s fanoušky a debatování.

„Stránky, které sdílejí zejména prodejní obsah, mohou očekávat strmý pád dosahů u svých příspěvků,“ zní z Facebooku, který tak opět o kousek popostrčil firmy k investicím do reklamy. Zároveň radí: Publikujte pravidelně, přidávejte k příspěvkům co nejpřesnější cílení a používejte krátké věty s lifestyle fotografiemi.


Myslete na mobily a tablety


Ve výhodě budou také stránky, které mají obecně dostatek kvalitního vizuálního obsahu, který je navíc správně zobrazitelný na mobilních zařízeních. Pokud se vám nepodaří hrát podle těchto not, zřejmě si budete muset cestičku za vyššími dosahy vydláždit zlaťáky.

Několikrát zmiňované investice přitom zřejmě půjde během roku 2015 rozdělit do dalších a dalších typů reklam. Ve vymýšlení jejich pokročilých podob se Facebook přímo vyžívá a nejinak tomu určitě bude i letos. Největší doménou v tomto směru budou…ano, samozřejmě mobilní zařízení. V tomto směru se PRIA pustila do spolupráce s ROI HUNTERem a společně s námi zkouší nové formy reklamy několik klientů.

Fotka vydá za tisíc slov, ale na video nemá


Velký tlak bude také kladen na pohyblivé obrázky. Facebook má evidentně zájem o rozšíření vlastních nativních videí na úkor odkazů z YouTube, což dokázal i při zavedení automatického přehrávání. Kritickým heslem pak bude „virál“, jelikož sdílení bude mnohem důležitější, než lajkování a komentování. Až budete plánovat další příspěvek, vzpomeňte si na kyblík s vodou.

Pojďme zpátky k nákupům a vývoji nových technologií. Dá se očekávat, že velký boom zažijí přístroje nesoucí název Oculus. My v PRIA jeden kousek máme a upřímně se těšíme, jakou cestou se tato značka, nyní patřící právě Facebooku, vydá.


Internet z nebes pro Afriku


Další loňskou investicí, jejíž pokračování bude jistě zajímavé sledovat, byla pro firmu Marka Zuckerberga značka Ascenta. Tento britský výrobce high-end elektroniky skončil „v rukou“ Facebooku v rámci projektu Internet.org za účelem výroby dronů Zephyr, které budou mít za úkol zanést na svých slunečními paprsky poháněných křídlech internet i do odlehlých končin. Třeba do technologicky nepříliš vyspělých koutů Afriky. „V rámci našeho zájmu rozšířit internet do celého světa chceme takto přinést připojení z oblohy,“ vysvětlil Zuckerberg s tím, že se dokončení projektu blíží. Těžko ale říct, jestli se dočkají na černém kontinentu už letos.


Co teď? Můžeme jen čekat. Nejraději bychom, samozřejmě, věděli o plánovaných krocích největší sociální sítě dlouho dopředu, ale i letos se určitě Mark Zuckerberg se svým modrým týmem vytasí s nějakým překvapením…


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás