01
dub

Modrá budoucnost internetu (?)

Tereza Kolaříková | marketing specialist

01. 04. 2015
V minulém týdnu se v San Franciscu konala konference Facebooku určená pro vývojáře a markeťáky. Pokud jste konferenci F8 nestihli sledovat přes live stream, přinášíme seznam toho nejdůležitějšího, co na nás Facebook chystá.

#1 Spuštění Messenger platformy


Mark Zuckerberg má zřejmě s aplikací Messenger velké plány. Novou platformu, která umožňuje vývojářům přidávat její funkce také do jiných aplikací, spustil přímo během konference. A protože Messenger již překonal hranici 600.000.000 měsíčně aktivních uživatelů, dává novinka vývojářům potenciál obrovského dosahu uživatelů. Facebook totiž navíc plánuje podporovat integrované aplikace v rámci svého vlastního app storu.

Novinkou v souvislosti s Messengerem bude také zcela nový platební systém, který umožní posílat a přijímat peníze skrze zprávy. Protože ale jeho hlavním posláním je komunikace a zábava, v plánu jsou také reakční gify, snadné přeposílání obsahu či možnost komunikace e-shopů přímo s uživateli – a třeba i sledování zásilky.


Messenger by měl v budoucnu umožnit také sledování zásilky, kterou jste si objednali u on-line prodejců.

#2 Podpora sférických videí


Na konferenci také zaznělo, že Facebook bude brzy podporovat „sférická“ 360° videa přímo v news-feedu, a kromě toho je má přinést také od Oculus VR. Právě tuto virtuální realitu koupil Facebook v minulém roce a rozhodně ne jen na hraní. Do budoucna do ní plánuje přenést celou sociální síť.

#3 Nový analytický nástroj pro mobilní aplikace


Facebook představil nový analytický nástroj pro mobilní aplikace určený zejména pro sledování chování uživatelů. Tento nástroj už je nyní k dispozici a je dostupný zdarma. Nástroj má odhalit, se kterými částmi aplikací mají uživatelé problémy, má poskytovat informace o uživatelských trendech a návycích, a samozřejmě i základní informace, jako věk, poloha, jazyk uživatelů. Kromě toho, že se dostaneme ještě blíže k uživatelům, všechny tyto informace budeme také moci využít pro reklamy.

#4 „Embedovaná“ videa


Videa na Facebooku jsou nově embedovatelná, je tedy možné je snadno sdílet a umisťovat na jiné stránky (podobně jako YouTube videa) i mimo tuto sociální síť, což by mohlo motivovat uživatele k nahrávání více videí.  Synchronizován bude ještě plugin pro komentáře – pokud budete něco komentovat na webové stránce s tímto pluginem, váš příspěvek se objeví také na Facebooku. Podle Facebooku: „to pro účastníky znamená mnohem větší zážitek a pro lidi více sjednocené rozhovory“.

#5 Monetizace mobilních aplikací pomocí LiveRail


Na konferenci také zazněla informace o aktualizaci produktu LiveRail, platformě pro inzerci v mobilních aplikacích, který Facebook v minulém roce koupil. Oznámen byl update pro mobilní reklamu, který má směřovat k další monetizaci mobilních aplikací. Nově by měl umožňovat tzv. „native advertising“, tedy reklamu, která se tváří jako přirozený organický obsah. Podle dostupných informací Facebook umožní vývojářům maximalizovat zisk z monetizace aplikací (z inzerce) a zároveň tak rozšíří svoji reklamní síť. A samozřejmě získá také mnohem více dat o chování uživatelů.

Learn About LiveRail for Mobile

Posted by Facebook for Business on Wednesday, March 25, 2015


Už nyní má sociální gigant většinu revenue z mobilní reklamy a tato novinka ve spojení s dalšími možnostmi Facebook Ads možná nabídne vývojářům vůbec nejlepší cestu monetizace mobilních aplikací.

#6 Volání přes WhatsApp


Během několika týdnů by iOS aplikace WhatsApp měla umožňovat jejím uživatelům hlasové volání z účtu na účet, a to zcela zdarma. Kolik přesně týdnů má spoluzakladatel Brian Acton na mysli, ale již neupřesnil.


V médiích se objevují první screenshoty toho, jak bude volání vypadat. Na to skutečné si ale nejspíš ještě nějaký čas počkáme.

#7 Internet pro všechny


Facebook do budoucna plánuje také internetové pokrytí pro všechny obyvatele této planety. To nechce dělat „nudně“ a na zemi, jako všichni doposud, ale prostřednictvím dronů (tedy malých bezpilotních letounů ovládaných na dálku), které by měly být napájeny skrze solární energii. No neuvěříme, dokud neuvidíme. :)

Ve zkratce


Facebook si moc dobře uvědomuje, že lidé dnes sdílí už nejen fotky, ale čím dál tím více pro zprostředkování svých vlastních zážitků používají videa. A ta točí pomocí mobilních telefonů, které tak hrají opět ještě důležitější roli v našem životě. S mobily souvisí aplikace Messenger, která bude umožňovat stále lepší možnosti komunikace, ale také platformy pro monetizaci aplikací i jejich analytiku.

Facebook nechal účastníky konference nahlédnout trochu do budoucnosti internetu (blízké či vzdálené), která by měla být ideálně pod jeho majoritou.


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás