23
čer

Ohlédnutí za SHOPEXPO 2015: Se slzou... slinou u pusy

Lenka Wehrenbergová & Martin Vašátko | copywriter & graphic designer

23. 06. 2015
Šťavnaté přednášky, výživné workshopy, recepty zaručené i tajné a na každém kroku zlatý tácek s cukrovím, které rozhodně nemohl stvořit žádný smrtelník. Houby gastrofestival - ale největší konference věnovaná e-commerce ve střední Evropě.




Nebo také 2 červnové dny laskomin a chuťovek z praxe a života předních českých i světových expertů, guruů, ninjů, byznysmenů, konzultantů... v Ostravském Gongu. Kam jsme si i my dovolili přivést něco málo ze své zahrádky.

V prvním horkém dni konference v srdci bývalých Vítkovických železáren nás nejvíc bavil Jan Řežáb ze Socialbakers a hlavně jeho pohled na chyby a rezervy českého sociálního marketingu. Stejně cenná byla i slova Davida Špinara, který promluvil o atribučních modelech při vyhodnocování kampaní a jak je vidět v souvislostech. A nelze nezmínit ani skvělého Tomáše Jindříška z DarkSide. Ten má spolu s Markem Krškou (NetDirect) celou konferenci na svědomí – mimochodem – skvělá práce. Svůj přednáškový blok Tomáš věnoval 10 trendům, které mění e-shopy i pohled na ně a rovněž přidal praktické postřehy, jak si před konkurencí na internetu udržet náskok.


Dali jsme venku kafe, kterého bylo všude kolem spousta, vyfotili si pár selfíček a panorámat s fascinujícím rezavým železem Dolních Vítkovic a jali se podporovat našeho lehce nervózního speakera Honzu. Facebook ads výkonnostně – tak se jmenoval náš přínos SHOPEXPU, přednáška, ve které Honza ukázal, čím se denně zaobíráme a jaké jsou naše speciality. Naší další, domácí tekutou specialitou jste si pak s Honzou mohli přiťuknout u našeho růžového e-stánku a připravit se tak na skvělou after-party, kde přímo ve velkém sálu Gongu zahrály kapely Buty a Mňága&Žďorp.

V pátek jsme zmrtvýchvstali hlavně kvůli přednášce Marka Prokopa o chytřejším a kreativnějším využívání čísel pro vlastní byznys. (Mimochodem nejlepší cukroví, které jsme kdy jedli, dodala na konferenci cukrárna Prokopovy dorty! Náhoda? Nemyslím si.) Nové trendy v e-commerce se řešily i dnes a to očima Tomáše Bravermana. Poslechli jsme si i příběh Matta Lee z Booking.com a zajímavosti jeho výzkumu cestovních návyků americké populace.


Dalším speakerem, na kterého jsme se šíleně těšili byl Josef Šlerka. Ten na segmentu „beauty“ ukázal, kam jít pro nejzajímavější informace o dané cílové skupině a jak na tato data pohlížet. Takže kam? Hlouběji! Jestliže je Jan Řezáč Danem Nekonečným českých webdesignových konferencí, tak nevím, kdo je pak Adam Hrubý. Darmo mluvit jeho přednáška o buzzbrandingu: epic. Na závěr jsme si dali Ivana Petrůva, jednoho z tvůrců lovebrandu Brašnářství R. Tlustý & spol., který sice k digitálním agenturám a výkonnostnímu marketingu nemá příliš kladný vztah, za to se mu ale podařilo za pouhé 2 roky dobýt tradičním českým řemeslem domácí trh. Podaří se mu vstoupit i na zahraniční?

Na letošním SHOPEXPU jsme si rozhodně našli témata dle svého gusta a namlsali se spoustou kvalitního obsahu, a tak nás nakonec ani nemrzí drobné faily v podobě výpadku cateringu či internetu. Organizátorům téhle obří přehlídky odhodlání, ideálů a tvrdé dřiny tleskáme.


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás