29
čvn

„Psát umí každý, tak k čemu copywriter?“

Lenka Wehrenbergová | copywriter

29. 07. 2015
Někdo u toho kouše tužku, jiný telefonuje, reklamní textař – kromě pití hektolitrů kávy - prodává. Ne, že by seděl s notýskem u silnice a nabízel po pětikoruně meruňky. Copywriter vytváří texty, díky kterým se po vašich produktech, službách nebo myšlenkách zákazníci utlučou.

Copywriter primárně není spisovatel – začátečník, nebo korektor, který se nudí. Je to prodavač vašich produktů, služeb, značky, myšlenek, informací... Reklamní textař operuje především s principy marketingové komunikace. Čili máte-li jej k dispozici, přizvěte ho ke spolupráci nejlépe od samého začátku svého projektu. Ať se jedná o leták k novému produktu nebo celý web. Výrazně si tím pomůžete.


Správný reklamní textař totiž:

Objeví, vypíchne, naleští a komunikuje vaši jedinečnost – neotřesitelný argument, proč by si měl zákazník koupit právě (u) vás.

Definuje,  najde a zasáhne vaši cílovou skupinu. Tedy ne anonymní dav mužů a žen 18+, ale mladou maminku Terezu, která pro svou dcerku hledá červený italský kočárek. Nebo Petra, který si právě koupil motorku a hledá nejvýhodnější životní pojistku.

Zvolí správná slova, aby nabídka padla na úrodnou půdu. Jakmile se copywriter seznámí s vámi, vašimi cíli, cílovou skupinou a kontextem, je připraven táhnout na branku. Ví, jak s potenciálními klienty mluvit, na co slyší a jak z nich udělat vaše nejlepší přátele. Ví, jak poskládat věty, aby na jejich konci zákazník udělal, co chcete.

Nikdy nedovolí, aby se z vás na webu stala jedna ze stovek dynamických společností s progresivním týmem a službami – když ne na míru – tak flexibilními až hanba. Stejně tak nebude pravý copywriter ochoten vytvářet texty na váš web coby bezúčelnou výplň. Lorem ipsum, aby vlevo dole „prostě nebylo prázdné místo“.  Člověk, který pro vás tvoří texty, by se měl vždy nejdříve pídit po tom, CO jimi chcete říct.


Záleží tedy na vás, zdali chcete mít na webu, letáku, banneru... napsáno, že jste:

  • levnější
  • právě expandovali
  • proaktivní

nebo raději chcete, aby:

  • všichni teenageři nakupovali barevné ponožky u vás
  • lidé navštěvovali vaši pobočku v Horní i Dolní Lhotě
  • ...a věděli, že jim milé asistentky rády schůzku připomenou či přeplánují na vhodnější termín mimo běžné úřední hodiny.

Nechte si poradit. Dobrá rada nemusí být nutně drahá, chyby a nedostatky už vás ale draho přijít můžou.


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás