03
pro

Světová špička digitálního marketingu se opět sešla v Brně

Dominika Ratulovská & Tomáš Baďura | account executive & social media specialist

03. 12. 2015
Na celé 3 dny a noci se Brno stalo Mekkou online marketingu. Vše díky tomu, že jsme se dočkali letošního již 3. ročníku Marketing Festivalu a tam jsme přece jako jeden z partnerů konference nemohli chybět. Přednášky skvělých řečníků z celého světa nebyly bohaté jen po obsahové stránce, ale také zábavné. Janáčkovo divadlo opět potvrdilo své kvality a dodalo celé akci výjimečnou atmosféru, kterou si všichni zúčastnění užívali a v průběhu všech přednášel sál praskal doslova ve švech.

Přítomní jsme byli hned od prvního dne, dne workshopů, kdy barvy PRIA zastupoval Michal Černocký s PPC workshopem na téma “Přes interakce ke konverzím aneb Facebook Ads a práce s obsahem. Prakticky, se zaměřením na reálné výsledky”. Michalův workshop byl již nějakou dobu před začátkem beznadějně vyprodán a o prázdnou místnost se tak nemusel strachovat. Podle bezprostředních pocitů našeho lektora a pár účastníků se vše povedlo na jedničku, nadšení všech před hlavními dvěma dny přednášek gradovalo.







Které přednášky dalšího dne chytily za srdce nás? O skvělý zážitek se postaral Oli Gardner se svou FrankenPage, na které předestřel fakta z A/B testování a některé jeho data nás skutečně usadila pevně do sedaček. Věděli jste například o tom, že “FREE isn’t working?”, a že až 600 % lidí kliká na vašem webu na věci připomínající tlačítka? Dejte si pozor, aby tlačítka vypadala jako tlačítka, a aby co nejvíce kliknutí na vašem webu skončilo právě na nich. Odvážná fakta Oli opíral o své případové studie.






Oliho slidy naleznete zde:


Následovala jediná, ale přesto energická žena mezi hlavními řečníky, Aleyda Solis, která přednášela na téma Mezinárodní SEO. Její přednáška s názvem “The Key Ingredients for International SEO Success” skutečně připomínala kuchařku, podle které můžete začít pracovat. Mistra kuchaře z vás ale neudělá používání kuchařky, nýbrž sestavování vlastních receptů. Aleyda představila základní ingredience, postupy a vypíchla, které kombinace společně tvoří “chutný” výsledek. Kdo ještě s vařením na mezinárodní SEO scéně nezačal, má určitě skvělý základ a brzy se mu podaří připravit výtečné regionální recepty.

Aleydiny slidy naleznete zde:





Na pódiu proběhla rošáda, paní Kuchařku specializovanou na SEO vystřídal mnohými očekávaný Marty Neumeier, tvůrce bible brandingu “Brand Gap” (určitě stojí za přečtení, takže pokud ještě nevíte, co pod stromek, tady máte jeden tip). Pokud pro vás není problematika brandu neznámá a máte už něco načteno, některé části vystoupení vám mohly připadat mírně povědomé, právě z Martyho úst však mělo vše ten správný dopad a dávalo to smysl. Rozhodně nyní již nezapomeneme na nový Brand model, který Marty přednesl: Společnost tvoří Zákazníky a teprve Zákazníci tvoří Brand společnosti. Dostali jsme také domácí úkol, tak si jej můžete vyplnit s námi.


Marty Neumeier je na scéně ;) #mktfest #lookingforward #brand #brno #marketing #priasystem

Fotka zveřejněná uživatelem PRIA SYSTEM s.r.o. (@priasystem),




Případovky z českého prostředí, ale i ze zahraničí, se doslova hemžily skripty, které vám budou usnadňovat práci. Například Jakub Kašparů představil své skripty pro Sklik, které mu pomáhají v každodenní práci. V kompletním měsíčním srovnání manuální práce a práce s využitím svých skriptů pro více klientů nám napočítal několikahodinovou úsporu. Pokud potřebujete stihnout více úkolů, nebo vás tíží malá hodinová dotace a skripty dosud nepoužíváte, rozhodně není na co čekat.





Na konci pátečního dne nás nejvíce zaujal Bjoern Sjut se svým tajuplným e-mailingem. Před jeho přednáškou by nás ani nenapadlo, že ideální čas pro e-mailové přání zákazníkům je až 2 dny po jejich narozeninách, a to během pracovní doby! Z publika zazněla otázka, zda by to nemělo být spíše 2 dny před narozeninami. Bjoern tuto možnost však zamítl, protože pro pověrčivé zákazníky by to bylo hotové neštěstí.

V e-mailingu se nebojte inovací v podobě gif obrázků, dlouhých obrázků se zakončením v podobě CTA tlačítka, emotikonů apod. Určitě nezapomeňte nejdříve správně rozsegmentovat svoji databázi kontaktů a vyzkoušejte pak i některé z nástrojů určených pro hromadné rozesílání podle uživatelského chování - vašim zákazníkům tak přijdou e-maily v ten správný čas.

Na závěr prvního přednáškového dne jsme zakotvoli v brněnské umělecké galerii Adam Gallery, kde se konal Ples (neples) Marketing Festivalu. Slavnostně odění jsme si užili pohodovou hudbu, drinky všech druhů, novou měnu - festivalové tokeny :-). Ty jsme směnili a vyrazili obsadit rumový bar! I s odstupem času to hodnotíme jako ideální tečku na konec.

Marketing festival

Marketing festival, přednášející

Dominika Ratulovská, Tomáš Baďura


Sobotní blok přednášek zahájil Bart Schutz a přinesl do sálu trochu netradiční a mystickou atmosféru. Propojil totiž umění analýzy webových stránek s poznatky z psychologie. Pokud jste nebyli v sálu a přemýšlíte proto o videích, Barta doporučujeme nevynechat.






Larry Kim byl jedním z přednášejících, od kterého se nejvíce očekávalo a můžeme říci, že nezklamal. Proslýchalo se, že mu jeho prezentaci Jindra Fáborský 3x vrátil k přepracování, i needitovaná verze by ale určitě stála za to. Larry nám předvedl několik postupů, které bychom měli využívat při propagaci na sociálních sítích, navedl nás, jak uvažovat nad konkrétním cílením a nezapomněl také na jednorožce (příspěvky, které mají na sítích úspěch), ty určitě podpořte promem. Pokud žádné nemáte, podpořte ty stávající. Možná nemají úspěch jen kvůli tomu, že je vidělo málo lidí a nově oslovení uživatelé vám s jejich engagementem pomůžou. Larry nám ještě vysvětlil, jak se mu povedlo dostat s relativně malou investicí do reklamy na twitteru do přímého vysílání na Fox Business News. Takže pokud někdo plánujete výstup v televizi, můžete se nechat inspirovat.






Larryho slidy naleznete zde:


Ze sobotních (v angličtině prezentovaných) případovek nás nejvíce zaujala Pavlína Louženská s případovkou instagram ads pro Zoot. Pokud se pohybujete ve fashion odvětví a nejste ještě na instagramu, určitě děláte velkou chybu. Zootu to evidentně dobře funguje a vám může taky. Když máte jen fotky připravené pro Facebook, přidejte alespoň nějaký instagramový filtr, bez něj to fungovat nebude.





Tomáš Bartek přednášel o PPC na cizích trzích a jedno velké ponaučení z jeho prezentace na sebe nenechalo dlouho čekat. Rozhodně nepodceňujte lokalizaci reklam pro jednotlivé trhy. Některé slovníkové výrazy se nemusí totiž v daných regionech, díky nářečí či zvyklostem, vůbec používat. Naopak striktní používání angličtiny pro všechny výsledky vyhledávání za hranicemi vás může stát pozice ve výsledcích vyhledávání.





Posledním přednášejícím sobotního dne byl britský video mág Phil Nottingham. Od počátků směnného obchodu k dnešním online nákupům urazil tento, původně velmi jednoduchý, proces skutečně dlouhou cestu. Pro obě strany má dnešní stav hodně výhod, vytratil se z ní však osobní lidský kontakt, což je podle Phila špatně. Řešení však není příliš složité - doplňte své weby, e-shopy a sociální sítě o videa!

Videa jsou účinným nástrojem pro zasáhnutí velkého počtu uživatelů v online prostředí. Upřednostňujete inzerování na Facebooku před YouTube kvůli tomu, že u videí na Facebooku nejsou tlačítka pro přeskočení reklamy? Nebuďte v omylu, vaše videoreklama se přeskočit dá, dokonce ještě snáze než kdekoliv jinde.


How to bring a human contact into a online purchase process? Answer according #PhilNottingham is to use VIDEOs | #mktfest

Fotka zveřejněná uživatelem PRIA SYSTEM s.r.o. (@priasystem),




Těšíme se, až budeme moci všechny poznatky a inovace aplikovat v praxi na projektech pro naše klienty. Určitě se mají na co těšit. Letošní Marketing Festival se zkrátka nesl v duchu dokonalosti. Už nyní se těšíme na další ročník a pokud byste chtěli nasát atmosféru konferencí pořádaných Jindrou Fáborským ještě dříve, máte jedinečnou možnost. Jindra se rozhodl expandovat do Anglie a v průběhu 26. - 29. dubna 2016 bude Londýn zažívat největší koncentraci vědomostí o PPC na světe. Konat se zde totiž bude konference PPC TRIBE LONDON

Marketing festival


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás