13
dub

Ze Zlína do San Francisca na Game Developers Conference

Anna Mejsnarová | content leader

13. 04. 2015
O programátorech často slýcháme, že jsou to nespolečenští introverti. V PRIA můžeme dokázat pravý opak. Příkladem je zakladatel herního studia Soulbound Games a vývojář Martin Pernica, který ve svých 23 letech už předává znalosti na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně, přednášel na CEGC 2015 ve Vídni a letos se vydal i do San Franciska na konferenci Game Developers Conference (dále jen „GDC“). 

A jelikož, Martine, spousta lidí vůbec netuší, co to vlastně je GDC. Popiš nám, o co jde, a co tě na tuto událost přivedlo?

Game Developers Conference je prakticky největší konference určená pro herní vývojáře, která se koná každoročně v San Franciscu. Nejen největší herní společnosti jako je Ubisoft, EA či třeba Rockstar Games, ale i malé indie týmy se zde sjíždí, aby přednášeli své cenné zkušenosti z vývoje, nebo vystavovali své hry na Expo části.

Co mě přivedlo na GDC? Prakticky vždy jsem snil se tam jednou podívat, jelikož je to ve zkratce porno pro herní vývojáře :-), ale cena vstupenky je extrémně vysoká (až 50 000 Kč), tudíž jsem tam neměl možnost se podívat. Nakonec jsem měl ale trochu štěstí, protože ve Vídni na CEGC jsem se seznámil s Marií Aquino, což je organizátorka skupiny Games Austria, která dostala od GDC několik vstupenek zdarma pro podporu herního průmyslu v EU. Já se ozval pozdě, ale měl jsem štěstí, když jeden z účastníků na poslední chvíli odřekl účast. Takže vlastně jedna velká náhoda. :-)



Jak probíhala cesta do San Franciska? Máš nějaký zážitek z cestování?

Původně jsem plánoval cestu ponorkou, ale nakonec mi to nevyšlo tak jsem zvolil klasičtější variantu – letadlo a economy class :) Letěl jsem z Prahy do Londýna, odtud do Chicaga a poté konečně přímo do San Francisca.

Na tak velkou konferenci se člověk nedostane každý den, měl jsi tedy naplánované, co všechno chceš vidět, zkusit nebo zažít?

Primární účel cesty bylo hlavně ukázat naši hru RENOIR. Chtěl jsem k ní získat feedback, nabrat znalosti a hlavně se seznámit s lidmi, se kterými se člověk běžně nepotká, jako jsou například CEO Unity David Helgason, John Carmack nebo třeba CEO Epic Games Tim Sweeney.

Zkus nám trochu hru RENOIR přiblížit? O co v ní jde?

Je to příběhová logická plošinovka, která je inspirována filmovým žánrem / stylem noir.

Hráč se vžije do role soukromého detektiva Jamese Renoira, který vyšetřuje svůj definitivně poslední případ. K tomu, aby vypátral důležité stopy a důkazy, bude třeba překonat řadu logických hádanek. Hráč bude postupně odhalovat příběh hlavního hrdiny a města prosáklého zločinem a korupcí.



Co na RENOIR říkali v zahraničí?

Bylo pro mě překvapující – spousta lidí již o RENOIR slyšela a moc se jim líbí. Bylo něco fantastického slyšet od vývojáře z Ubisoftu: „Jasně, RENOIR znám a vypadá naprosto skvěle!“.

Nejen v marketingovém, ale i v tom herním světě nejsou konference pouze o přednáškách.  Jak probíhal noční život, konala se nějaká afterparty?

Prakticky každý den byla nějaká ta „afterparty“. Vlastně jich bylo tolik, že bylo těžké vybrat jen třeba dvě či tři, které by člověk stihl za tu noc obejít. :-) Ale hlavním cílem nebylo vše vypít, ale v uvolněném duchu se pobavit s lidmi a získat kontakty.



Afterparty, pití a uvolněná atmosféra, to si asi všichni dokážeme představit :-). Prozraď nám ale, co tě nejvíc zaujalo v průběhu konference, a jaký nejsilnější zážitek si odvážíš ze San Franciska.

Na GDC mě extrémně zaujala ta široká škála přednášek, protože celá GDC se odehrávala v Moscone Center ve třech budovách a několika patrech. V jeden čas bylo třeba 10 přednášek, takže občas bylo i těžké se rozhodnout, kam jít.

Na San Franciscu mě hlavně zaujala krása města a otevřenost lidí. Sice v centru jsou spousty bezdomovců, ale pokud člověk jde na okraje města, narazí na krásná místa, jako jsou parky, nebo třeba i pláž, u které se o kousek dál tyčí Golden Gate Bridge.

Nelákalo tě tam zůstat natrvalo?

Koho by nelákalo? :-) Nádherné město, jiná atmosféra a spousty technologických akcí se právě koná v SF, takže – jistě lákalo.



Tak to jsme rádi, že ses k nám vrátil. Kdybys mohl, co z „amerického života“ by sis přivezl s sebou domů?

Asi těžko doufat, že by se ty konference přesunuly k nám. :-) Každopádně bych byl určitě rád, kdyby se alespoň ta otevřenost lidí u nás začala více objevovat.

Předposlední záludná otázka, kterou potřebujeme osvětlit - jsou Američanky hezčí než Češky? :-)

Ne. :-)

Nakonec pověz, jak můžou lidé, kterým se zalíbila hra RENOIR, pomoci při jejím vývoji.

RENOIR se v blízké době chystá na Kickstarter, kde se bude ucházet o přízeň hráčů, a také tato kampaň rozhodne o další budoucnosti projektu. Pokud máte chuť podpořit RENOIR, přihlaste se na naše Nouncy. Zde se přihlásíte pomocí Twitteru nebo Facebooku a napíšete příspěvek, který bude za vás publikován v den započetí KS kampaně. Díky tomuto můžeme oslovit širší veřejnost a tak zvýšit šanci na úspěch KS kampaně.

Více se o RENOIR hře můžete dozvědět na oficiálním web renoir-game.com kde také můžete vidět teaser na hru.



Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás