20
bře

Zmizeli vám fanoušci? Berte to jako odměnu!

Marek Houser | content specialist

20. 03. 2015
Ať už pečlivě sledujete růst počtu fanoušků na vaší stránce, nebo jste se nedávno podívali do souhrnných grafů, je dost možné, že jste zahlédli na první pohled cosi nepříjemného. Celkový počet vašich příznivců se propadl. Povíme si, proč se tak stalo a jestli je nutné si z toho dělat těžkou hlavu.


Facebook na začátku března upozornil, že ve své nadcházející aktualizaci odstraní ze stránek dvě skupiny fanoušků. Jednou z nich jsou deaktivované a velmi dlouhou dobu (přesnou hranici Facebook nezveřejnil) nepoužívané účty. Ty většinou lidem posloužily pro opakované vstupy do soutěží přes již zakázané „lajkovací brány“ či ke SPAMování stránek nevyžádaným obsahem. Drhou skupinu tvoří profily zemřelých, u kterých se Facebook snaží potlačit jakoukoli nevhodnou automatickou aktivitu.

Kolik takových profilů z databáze fanoušků stránek zmizelo, Facebook neřekl, ale číslo se bude pohybovat v řádech desítek milionů. Co se týká konkrétně profilů pod správou agentury PRIA, největší propad zaznamenala stránka pojišťovny Generali. Příhodně v pátek třináctého ze stránky zmizelo celkem 3 888 „černých duší“, ale v tomto případě se rozhodně nedá mluvit o tom, že by nechvalně proslulý den s sebou nesl smůlu. Dokonce naopak.





V hlavní roli: DOSAH

O dosahu Facebook spolurozhoduje zejména na základě počtu vašich fanoušků v poměru s interakcemi na příspěvky v minulosti. Pokud byste tedy na stránce měli velké množství neaktivních a nepravých fanoušků, budou pro vaše statistiky představovat pomyslnou žábu na prameni. Méně je tak v tomto opravdu více, jelikož je nepochybně lepší oslovovat menší skupiny loajálních fanoušků, než „sypat“ peníze do zobrazení příspěvku mnohdy neexistujícím lidem.

Z výše popsaného důvodu je vhodné mít přehled o svých fanoušcích i do budoucna a zaměřit se na získávání těch skutečně relevantních. Pro malou regionální značku může být například číslovka 10 000 v kolonce „To se mi líbí“ pěknou vizitkou, ale pokud z nich velké procento tvoří například Indové či Brazilci, stává se z tohoto postupu okamžitě dvousečná zbraň. Pokud uznáte za vhodné, je dokonce možné přítomnost nežádoucích fanoušků na stránce regulovat ručně. Ať už filtrováním jazyka či geografického umístění.

Kdo je na tom nejhůř (čti nejlíp)…

Díky nástroji ZoomSphere můžeme při pohledu do statistik stránek, které má ve správě agentura PRIA, hovořit o konkrétních číslech. Propady jsou viditelné a křivky v grafech jasně poukazují na to, že „čistka“ proběhla v horizontu maximálně jednoho dne, spíše šlo ale o minuty nebo dokonce sekundy.

Pomyslnou první příčku obsadila již zmiňovaná stránka pojišťovny Generali, ze které jako mávnutím kouzelného proutku zmizelo 3 888 označení „To se mi líbí“. Celkově tak ubylo přes 4 % účtů.


Druhý největší propad zaznamenala stránka „Ulož.to“, u které se jednalo o hodnotu 2 900 fanoušků.

Třetí stránkou v pořadí je „Continental pneumatiky“ s úbytkem 960 fanoušků.

U velkých světových i českých stránek se dá díky statistikám v ZoomSphere úbytek fanoušků pouze odhadovat na základě porovnání jejich procentuálního přibývání během ledna do půlky března. Největší světové značky s obrovským počtem fanoušků mohou zaznamenat propad až o jednotky procent. U nejoblíbenějších českých stránek se většinou jedná o menší rozdíly, ale například stránky „Máme rádi psy“ či „Partička“ rozhodně rozdíl pocítily hodně. Viz Jak se projevila čistka mezi fanoušky na největších stránkách na Facebooku?


Komentáře

Chtějte skvělý výsledek!

50 digitálních specialistů pod 1 střechou je tu k vašim službám (a produktům)


Kontaktujte nás